W dniu 26 maja miałem przyjemność poprowadzić 3 panele dyskusyjnego w ramach Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Chorzowie wspólnie z Michał Zwyrtek oraz Jacek Gwóźdź (Ekspertami Śląskiej Loży Biznesu) poświęcone kreowaniu silnej marki, gospodarki obiegu zamkniętego oraz jakości w polskim wydaniu, skalowania biznesu globalnie.
Na wstępie chciałem podziękować za zaproszenie i pogratulować organizatorom bardzo udanego wydarzenia. W konferencji wzięło udział kilkaset osób, ponad 100 panelistów. Panele dyskusyjne odbywały się jednocześnie w 4 salach konferencyjnych.
I. Panel dyskusyjny "Kreowanie silnej marki" (jak zbudować silny i rozpoznawalny brand, CSR w budowaniu marki, szanse i wyzwania kryzysu wizerunkowego).
W panelu wzięli udział m.in.:
- Piotr Tokarski, Prezes Zarządu, Ceramika Paradyź Sp. z o.o.
- Paweł Bielak, Dyrektor Generalny, Vetrex Sp. z o.o.
- Krzysztof Liszkowicz, Dyrektor Zarządzający, Pravda S.A.
- Piotr Kurach, Prezes Zarządu, Rettenmaier Polska Sp. z o.o.
- Agnieszka Wójcikowska, Prezes Zarządu, FDomes Wójcikowscy Sp. z o.o. Sp.K
- Zuzanna Mikołajczyk, CEO, Know.How.Match
- Anna Kołomycew, Prezes Zarządu, Anwen Sp. z o.o.
W trakcie tego panelu paneliści dzielili się swoimi osobistymi doświadczeniami i przekonywali o tym, że bardzo ważnym elementem w budowaniu silnej marki jest wsłuchanie się w potrzeby klientów, ciągłe udoskonalanie swojego produktu i budowanie relacji z klientami oraz stale ich podtrzymywanie. Ponadto Pan Prezes Piotr Kurach wskazał na to aby wykorzystywać mega trendy pojawiające się na rynku takie jak m.in. transformacja cyfrowa. Aby zapobiec kryzysowi wizerunkowemu warto mieć wdrożone technologie monitoringu internetu oraz procedury zarządzania kryzysem.
II. Panel "Zrównoważony Rozwój Gospodarki, a Ekologia" (Gospodarka Obiegu Zamkniętego, Ochrona Srodowiska dla PR'u czy dla zysku)
W panelu wzięli udział m.in.:
- dr. inż. Ewa Knapik, AGH
- Jarosław Urban, Vice Prezes, VIVE Textile Recycling Sp. z o.o.
- Monika Blezień-Ruszaj, Prezes Zarządu Beauty Eko Sp. z o.o.
- Mariusz Sowiński, Prezes Zarządu, MPWIK Łask Sp. z o.o.
- Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz, Prezes Zarządu, Higiena Serwis K.Pietrzyk-Bilewicz Sp.J
- Andrzej Gorczycki, Prezes Zarządu, Zakład Usług Komunalnych w Wejherowie
- Wioleta Gąska, Lighting System Designer,
- Krzysztof Gnacikowski, Dyrektor, AP-Logic Sp. z o.o
Wszyscy paneliści jednogłośnie wskazali działania proekologiczne w firmach, ESG i Gospodarkę Obiegu Zamkniętego jako jedyny właściwy i słuszny kierunek. W ich ocenie firmy nie angażują się w ekologię z uwagi na PR, gdyż koszty wdrożenia poszczególnych technologi są zbyt wysokie niż rzeczywiste korzyści marketingowe takich działań, a pojęcia takie jak m.in. greenwashing nie mają dużej skali. Jednocześnie wskazali oni potrzebę wdrożenia niezbędnych regulacji prawnych i skierowania funduszy na przedsięwzięcia związane z ekologią. Ciekawym przykładem działań proekologicznych podzielił się Pan Andrzej Górczycki z Zakładu Usług Komunalnych w Wejherowie, który wdrożył w swoim przedsiębiorstwie działania ekologiczne związane z CSR-em. Mieszkańcy przynoszą niepotrzebny sprzęt, który jest sprzedawany, a środki przeznaczane na działania charytatywne.
III. Jakość w polskim wydaniu (Polskie produkty na arenie międzynarodowej, jak wygrać batalię o konsumenta jutra, polak nieświadomym konsumtentem?)
W panelu wzięli udział m.in.:
- Antoni Łakomiak, Prezes Zarządu Antonius Caviar (drugi producent kawioru na świecie)
- Ewelina Czajka, Catering Arts Sp. z o.o
- Mariusz Roszkowski, Olejarnia Zagłoby
Paneliści dzielili się swoimi doświadczeniami w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej na arenie międzynarodowej. Ogromne doświadczenie w tej materii posiada Prezes Antoni Łakomiak z firmy Antonius Caviar, który jest drugim producentem kawioru na świecie. W trakcie panelu opowiadał o tym jak przez dekady doskonalił swój produkt po to by pokonać 200 konkurencyjnych firm na rynku i dostarczać kawior m.in,. do najlepszych restauracji na świecie. Wskazał on na to, że jako polacy powinniśmy być dumni z siebie, z naszych produktów oraz z naszych osiągnięć i zdolności jakie posiadamy. Pozostali przedsiębiorcy równieź przekonywali, ze nie mamy się czego wstydzić i że polski konsument coraz częściej woli polskie produkty od zagranicznych.
W trakcie Forum odbyła się uroczysta gala w Rezydencja Luxury Hotel w ramach której zostały wręczone nagrody najlepszym firmom w Polsce w kilku kategoriach.
Na zdjęciu od lewej Zarząd VIVE Textile Recycling w składzie: Jaroslaw Urban, Bertus Servaas, Antoni Łakomiak, Prezes Zarządu Antonius Caviar, Jacek Gwóźdź.
Forum było doskonałą okazją do wysłuchania bardzo ciekawych paneli dyskusyjnych, wymiany wiedzy, doświadczenia oraz nawiązania ciekawych relacji biznesowych. Bardzo dziękuje wszystkim panelistom, uczestnikom oraz organizatorom.
Kommentare