top of page
Zdjęcie autoraKrystian Dryniak

Komunikacja w procesie sukcesji w ramach konferencji "Sukcesja w śląskich firmach rodzinnych"

Zaktualizowano: 22 gru 2022




W dniu dzisiejszym, na zaproszenie Michała Zwyrtka, Członka Zarządu Okręgowej Izby Przemysłowo Handlowej w Tychach miałem przyjemność uczestniczyć w roli prelegenta w bardzo ciekawej konferencji „Sukcesja w śląskich firmach rodzinnych i prywatnych”.

W trakcie konferencji brali udział również przedstawiciele śląskich firm rodzinnych takich jak m.in. Sachs Trans International, Mazur, Jantar Sp. z o.o., Brema Sp. z o.o., Instytut Biznesu Rodzinnego, Kancelaria Meld, Zwyrtek & Wspólnicy, JGBC oraz Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu, który dzielili się z uczestnikami konferencji wiedzą z zakresu dokonywania sukcesji w firmach i jej istotnych elementach pod kątem zarówno podatkowym jak i prawnym. Ponadto co w mojej ocenie było bardzo ciekawe sukcesorzy śląskich firm dzielili się w trakcie panelu dyskusyjnego swoimi osobistymi doświadczeniami z procesu sukcesji w ich prywatnych firmach rodzinnych.


Moja prelekcja dotyczyła komunikacji w procesie sukcesji, która jest jednym z kluczowych czynników w dokonywaniu tej zmiany pokoleniowej w firmach. Poniżej przedstawiam moje przemyślenia w tym zakresie:


  1. Stwórz Plan Komunikacji.

  • Zbuduj zespół odpowiedzialny za komunikację sukcesji w twojej firmie i wyznacz osoby odpowiedzialne za koordynację tych działań

  • Plan komunikacji sukcesji pozwoli na wyodrębnienie tej komunikacji wśród innej kluczowej komunikacji w firmie

  • Stwórz jasny i klarowny przekaz, który eliminuje obawy i niepewność

  • Dostosuj język i styl komunikacji do grup interesariuszy

  • Zaplanuj część tekstową (główny przekaz) i graficzną komunikacji (obrazy statyczne, zdjęcia, treści video, wywiady)

  • Zaplanuj częstotliwość komunikacji, pory

  • Bądź transparentny i wiarygodny

  • Wybierz właściwe kanały komunikacji sukcesji i narzędzia


2. Zdefiniuj Grupy Interesariuszy.

  • Zdiagnozuj kluczowe grupy interesariuszy (sukcesorzy, rodzina, pracownicy, akcjonariusze, klienci)

  • Określ ich potrzeby, obawy i sposób w jaki będziesz komunikował do nich sukcesję Zaplanuj zasady komunikacji z każdą z grup interesariuszy ( przekaz, język, narzędzia, kanały)

  • Ustal kanały komunikacji z każdą z grup interesariuszy

  • Skorzystaj w razie potrzeby z usług zewnętrznych, doświadczonych specjalistów w zakresie komunikacji sukcesji


3. Wybierz Kanały i Narzędzia Komunikacji Sukcesji.


  • Dostosuj narzędzia i kanały komunikacji do grupy docelowej

  • Stwórz dedykowany landing page lub zakładkę na stronie internetowej firmy poświęconą sukcesji jako centralnego punktu informacji na temat zmian w firmie

  • Przykładowe kanały i narzędzia komunikacji sukcesji: (spotkanie wewnętrzne, social media, strona internetowa, mailing, płatna reklama, wewnętrzny system komunikacji z pracownikami, slack, inne)


4. Mierz swoją strategię komunikacji sukcesji.


  • Mierz swoją strategię komunikacji, to pozwoli ci na jej optymalizację i skuteczne dotarcie z przekazem do kluczowych grup interesariuszy

  • Określ kluczowe wskaźniki na podstawie, których będziesz mierzył efekty strategii komunikacji – KPI (key performance indicators)

  • Zaimplementuj odpowiednie narzędzia do monitorowania komunikacji

  • Monitoruj wejścia na landing page lub dedykowaną zakładkę na stronie www (google analytics, linki UTM)

  • Mierz wzmianki na temat twojej sukcesji w sieci (brand24, sentione, google alerts)

  • Mierz open rate czyli współczynnik otwartych wiadomości mailowych (mailing)

  • Liczba wyświetleń wiadomości admina (grupy prywatne na Facebooku oraz LinkedIn)

  • Liczba wyświetleń materiałów video vs. szacowana liczba odbiorców w danym kanale

  • Wdrażaj strategię, mierz, optymalizuj, dostosowuj


Z tego miejsca chciałem bardzo podziękować organizatorom konferencji za zaproszenie.




fot. Michał Zwyrtek


Zapraszam do pobrania mojej prezentacji w formacie PDF poniżej:


0 komentarzy

コメント


bottom of page