top of page
Zdjęcie autoraKrystian Dryniak

Jak budować silną markę osobistą na LinkedIn




W dzisiejszym cyfrowym świecie, w którym pierwsze wrażenie często odbywa się online, budowanie silnej marki osobistej staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. LinkedIn, będąc potężnym narzędziem społecznościowym dla profesjonalistów, oferuje nieograniczone możliwości kreowania i wzmacniania marki osobistej. Warto więc zastanowić się, jak skutecznie zbudować swoją markę osobistą na tej platformie.

 

1. Profil: Twoja Wizytówka Wirtualna

 

Zacznij od stworzenia kompletnego i atrakcyjnego profilu. Dodaj profesjonalne zdjęcie, krótki, ale treściwy nagłówek oraz opis, który precyzyjnie opisuje, kim jesteś, co robisz i jakie wartości możesz dostarczyć. Zadbaj o zdjęcie w tle, które jest związane z twoją specjalizacją, firmą, w której pracujesz. Pamiętaj aby wypełnić wszystkie sekcje w twoim profilu i umieść w nim najważniejsze słowa kluczowe, które będą cię wysoko pozycjonować zarówno w wyszukiwarce google jak i LinkedIn na tle innych profesjonalistów w twojej branży.




 

2. Umiejętności i Słowa Kluczowe

 

Wybierz kluczowe umiejętności związane z Twoją dziedziną. Słowa kluczowe pomagają zwiększyć widoczność Twojego profilu w wyszukiwarkach, co przekłada się na większą szansę na odnalezienie Cię przez inne osoby z branży, pozyskanie nowych klientów lub znalezienie wymarzonej pracy. W określeniu najważniejszych słów kluczowych pomogą ci takie narzędzie jak m.in. Google Trends, Google Keyword Planner lub sama wyszukiwarka Google.

 

3. Publikacje i Aktywność

 

Regularnie publikuj treści związane z Twoją dziedziną. Mogą to być artykuły, wpisy, komentarze czy udostępnienia istotnych informacji. Aktywność na platformie zwiększa zasięg Twojego profilu oraz jego widoczność. Prezentuj swoją ekspertyzę, angażuj się w dyskusję. Dołącz do grup dyskusyjnych do których należą specjaliści z twojej branży. Pamiętaj o algorytmie Linkedin będącym połączeniem man and machine oraz tzw. peakach komunikacyjnych, w których możesz liczyć na największe zasięgi komunikacyjne to jest w godzinach 12:00-15:00 w dni robocze. Bądź autentyczny, pomocny, inspiruj i pomagaj.

 

4. Rekomendacje i Referencje

 

Czy wybrałbyś się do hotelu, który nie posiada żadnych rekomendacji na booking.com? Potraktuj również tak samo swój profil na LinkedIn, który jest twoją internetową wizytówką. Poproś osoby, z którymi współpracowałeś/aś o napisanie rekomendacji. To działa jak pozytywne referencje, które budują zaufanie i wiarygodność. Pamiętaj, żyjemy w czasach rekomendacji.

 

5. Udział w Grupach i Społecznościach

 

Dołącz do grup związanych z Twoją branżą. Aktywnie uczestnicz w dyskusjach, dziel się wiedzą i zdobywaj nowe kontakty. To doskonały sposób na zbudowanie relacji w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że możesz dołączyć maksymalnie do 100 grup dyskusyjnych. W dobieraniu grup możesz zainspirować się grupami, do których ja należę.


 

6. Wartościowe Treści

 

Publikuj treści, które dostarczają wartość Twoim obserwatorom. Może to być porady zawodowe, analizy trendów branżowych czy dzielenie się swoimi doświadczeniami. Według badań 90 % klientów robi samodzielny research przed dokonaniem zakupów, który w dużym stopniu opiera się o wyszukiwarkę Google. Profesjonaliści, który dzielą się wiedzą o swoich produktach, dostarczają branżowych insightów w konsekwencji więcej sprzedają.

 

7. Personalny Styl Komunikacji

 

Pamiętaj o osobistym tonie komunikacji. Unikaj zbytniej formalności i pozwól swojej osobowości przebić się przez treści i przede wszystkim bądź autentyczny. Pamiętaj bądź sobą, gdyż każdy inny jest zajęty!

 

8. Budowanie Relacji

 

Aktywnie nawiązuj nowe kontakty, jednak pamiętaj, że jakość przewyższa ilość. Buduj relacje oparte na wzajemnym zainteresowaniu i wartościach. Wdróż zasadę „Mirror your offline contacts” i zapraszaj każdą nowo poznaną osobę. Pamiętaj, że możesz mieć maksymalnie 30 tys kontaktów na swoim LinkedIn dlatego mądrze dobieraj osoby, które zapraszasz do swojej sieci kontaktów.

 

9. Monitorowanie Wyników

 

Regularnie monitoruj statystyki swojego profilu, zwracając uwagę na zasięg postów, ilość odwiedzin i reakcje. Badaj preferencję komunikacji swoich kontaktów i dostarczaj im najbardziej interesujące treści.  To pozwoli dostosować strategię w oparciu o skuteczność działań i zbudować solidne relacje i silny personal brand.

 

10. Rozwijanie Ekspertyzy

 

Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby ugruntować swoją pozycję eksperta w danej dziedzinie. To może obejmować udział w konferencjach online, webinariach czy nawet prowadzenie własnego bloga. Zastosuj strategię 360 stopni i skorzystać z wielu dostępnych narzędzi na LinkedIn.

 

11. Mierz systematycznie swój Social selling Index – twój barometr personal brandingu na LinkedIn

 

Pamiętaj, że to co można zmierzyć to można usprawnić! Social Selling Index (SSI) to narzędzie dostępne na platformie LinkedIn, które pomaga profesjonalistom mierzyć i oceniać ich skuteczność w dziedzinie social sellingu na LinkedIn. Social selling to strategia, która polega na wykorzystywaniu platform społecznościowych, takich jak LinkedIn, do budowania relacji z potencjalnymi klientami, nawiązywania kontaktów biznesowych i promowania swoich produktów lub usług. Social Selling Index pomaga profesjonalistom ocenić, jak skutecznie wykorzystują LinkedIn do budowy relacji biznesowych i promocji swojej działalności. Można go śledzić i monitorować, aby dążyć do poprawy swojego wpływu i wyników w dziedzinie social sellingu na LinkedIn. Zmierz swój SSI poniżej.

 




 

Budowanie marki osobistej na LinkedIn to proces ciągły, wymagający zaangażowania i autentyczności. Pamiętaj, że to, co publikujesz i jak się prezentujesz, odzwierciedla Twoją profesjonalną tożsamość. Świadome i konsekwentne działania na LinkedIn przyczynią się do wzmocnienia Twojej marki osobistej i otworzą drzwi do nowych możliwości zawodowych. Czas zatem rozpocząć swoją podróż do budowy silnej obecności na LinkedIn! 🚀

 

Zapraszam Cię na szkolenie LinkedIn, na którym nauczysz się m.in. jak zbudować swój profesjonalny brand na LinkedIn link

 

Comments


bottom of page